Kılınç, ÖzgürArıcı, AliBayçu, Sevil2019-07-082019-07-082018https://hdl.handle.net/11467/2729https://doi.org/10.21645/intermedia.2018.50Basın bültenleri, medya ve ilgili kamularla ilişki inşasındaki aracı rolünün yanı sıra kurumların iletişimsel söylemlerini incelemeyi mümkün kılan metinlerdir. Basın bültenlerindeki içerik, çeşitli mesaj stratejilerinden hareketle yapılandırılarak ilgili kamulara aktarılmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı 2017 yılında Türkiye’nin en sevilen markalarının (Lovemarks) basın bültenlerini halkla ilişkiler mesaj stratejileri ve içerdikleri temalar açısından değerlendirmektir. Belirtilen amaç doğrultusunda seçilen 10 markanın basın bültenleri “bilgilendirici”, “kolaylaştırıcı”, “ikna edici” stratejiler ile “ödül”, “korku”, “pazarlık” ve “iş birliği yaparak problem çözme” olmak üzere yedi halkla ilişkiler mesaj stratejisi temel alınarak incelenmiştir. İncelenen basın bültenlerinde halkla ilişkiler mesaj stratejileri açısından daha çok “bilgilendirici” ve “ödül” stratejileri göze çarparken, bültenlerin temaları açısından ise “alınan ödüller” ve “sosyal sorumluluk” temaları öne çıkmıştırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBasın BültenleriMedya İlişkileriHalkla İlişkiler Mesaj StratejileriHaber DeğeriLovemarksPress ReleasesMedia RelationsPublic Relations Message StrategiesNews ValueLovemarksOnline basın bültenlerinde halkla ilişkiler mesaj stratejileri: Türkiye’nin en sevilen markalarının basın bültenlerine yönelik bir değerlendirmePublic relations message strategies in online press releases: An evaluation towards press releases of Turkey's lovemarksArticle5918419610.21645/intermedia.2018.50