Fidan, YahyaErhan, Emel23.01.20192019-01-2523.01.20192019-01-252018Erhan, Emel. (2018). İnsan kaynakları yöneticilerinin işe alımlarda sosyal medya kullanımında demografik özelliklerinin rolü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul1303-5495http://katalog.ticaret.edu.tr/yordambt/yordam.php?aDemirbas=78284https://hdl.handle.net/11467/2512Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi. Kaynakça var.Günümüze baktığımızda teknoloji kullanıcıları tarafından vazgeçilmez olan sosyal medya, geniş bir kitleye hitap ederek, her kültürden bireyin işbirliği sağladığı bir ortam haline gelmektedir. Bunun yanında sosyal medya kullanımına tepki gösteren kesimler de yok sayılamaz. Sosyal medya bireylerin tamamen ya da kısmen bilgilerine ulaşma olanağı sağladığı ve bireylerin ilgisini çeken şeylerin öğrenilmesine kaynak sağladığı için iş dünyası da sosyal medyadan faydalanarak işlerinde birçok kolaylık sağlamaktadır. Bu araştırmada, İnsan kaynakları yöneticilerinin işe alımlarda sosyal medya kullanımında Demografik Özelliklerin Rolü araştırılmaktır. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken çalışan ve yönetici konumunda görev alan ve insan kaynakları yöneticilerinin işe alımlarda sosyal medya kullanımında demografik özelliklerin rolü araştırılmak üzere belirlenen katılımcılar hedef alınmıştır. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak kolayda anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışma için elde edilen veriler İnternet yoluyla ve yüz yüze anket yöntemiyle elde edilmiştir. 344 işletmeye anketler yönlendirilmiştir ve144 katılımcıdan geri dönüş alınmış elde edilen veriler ile çalışma tamamlanmıştır. Hazırlamış olduğum tez, dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde İnsan Kaynakları Yönetimi tanımı, tarihi gelişimi ve planlaması konuları incelenmiştir. İkinci bölümde ise, sosyal medya tanımı, araçları ve sosyal medya araçları ile işe alım konusu detayları ile incelenmiştir. Üçüncü bölümde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Sosyal Medyanın ilişkisi incelenerek avantajlar ve dezavantajları konuları ile sonuçlanmıştır. Son bölümde İnsan Kaynakları Yöneticilerinin İşe Alımlarda Sosyal Medya Kullanımında Demografik Özelliklerin Rolü üzerine yapmış olduğum araştırmanın sonucunda ortaya çıkan bulgulara göre değerlendirmeler yapılmış olup, etkilerinden bahsedilmiştir.Social media, which is indispensable to technology users today, is becoming an environment in which individuals from every culture cooperate by addressing a wide audience. In addition, segments that react to social media use can not be ignored. Since social media provides access to individuals 'information in whole or in part and provides resources for learning what attracts individuals' attention, the business world also provides many conveniences in their work by using social media In this research, the role of Human Resources managers in the use of social media in recruitment is investigated. The aim of the study was to investigate the role of the social media in recruitment of human resources managers in determining the Working Group and the role of the social media managers in determining the demographic characteristics. The data collection method was used in the study. The data obtained for the study were obtained via Internet and face to face questionnaire. Surveys were directed to 344 enterprises and the study was completed with the data obtained from 144 participants. My thesis consists of four parts. The first part examines the definition of human resources management, historical development and planning issues. In the second part, the definition of social media tools social media tools of recruitment and the topic has been investigated in detail. In the third part, the relationship between Human Resources Management and social media has been examined and its advantages and disadvantages have been discussed. In the last section, the results of the research I conducted on the role of Human Resources managers in the use of social media in recruitment were evaluated according to the findings and the effects were mentioned.İÇİNDEKİLER -- Öz, i -- Abstract, ii -- İçindekiler, iii -- Tablolar Listesi,. v -- Şekiller Listesi, vii -- I. GİRİŞ, 1 -- II. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ, 2 -- A. İnsan Kaynakları Yönetimi, 2 -- B. İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişimi, 3 -- C. İnsan Kaynakları Yönetiminin İşlevleri,. 4 -- 1. İK Planlaması, 5 -- 2. İşe Alma ve Seçme, 6 -- 3. Eğitim ve Geliştirme, 7 -- 4. Kariyer Planlama,. 9 -- 5. Performans Değerlendirme, 9 -- 6. Ücret Yönetimi, 10 -- 7. İş Sağlığı ve Güvenliği, 11 -- III. SOSYAL MEDYA, 12 -- A. Sosyal Medyanın Tanımı,. 12 -- B. Sosyal Medya Türleri,. 14 -- 1. Bloglar,. 14 -- 2. Wikiler,. 15 -- 3. Postcastler,. 16 -- 4. Sanal Oyun Dünyası, 16 -- 5. Sosyal Ağ Siteleri, 16 -- C. Sosyal Medya Araçları İle İşe Alım,. 17 -- 1. Linkedin Uygulaması, 17 -- 2. Twitter Uygulaması,. 20 -- 3. Facebook Uygulaması,. 21 -- IV. İNSAN KAYNAKLARINDA SOSYAL MEDYA,. 24 -- A. İnsan Kaynaklarında Sosyal Medyanın Yeri,. 24 -- B. İK Süreçlerinde Sosyal Medyanın Kullanımı, 25 -- 1. İnsan Kaynakları Süreçlerinde Sosyal Medya Kullanımının Avantajları, 26 -- 2. İK Süreçlerinde Sosyal Medyayı Kullanmanın Dezavantajları,. 27 -- V. İK TEDARİKİNDE SOSYAL MEDYANIN ROLÜ,. 28 -- A. Araştırmanın Modeli, 28 -- B. Çalışma Grubu,. 29 -- C. Ölçüm Aracı,. 29 -- D. Verilerin Toplanması ve Analizi, 30 -- E. Bulgular, 31 -- 1. Değişkenlerin Frekans Dağılımı Bulguları, 31 -- 2. Değişkenlerin Ortalama ve Standart Sapma Değerleri, 38 -- 3. Hipotez Testlerine İlişkin Bulgular,. 43 -- F. Sonuç ve Öneriler,. 50 -- 1. Sonuçlar,. 50 -- 2. Sonraki Araştırmacılar İçin Öneriler,. 52 -- EKLER,. 53 -- ALINTI YAPILAN KAYNAKLAR,. 57trinfo:eu-repo/semantics/openAccessInternet marketingİnternet pazarlamaSocial mediaSosyal medyaHuman capital_Managementİnsan kaynakları_YönetimHD 4904.7/E74İnsan kaynakları yöneticilerinin işe alımlarda sosyal medya kullanımında demografik özelliklerinin rolüMaster Thesis1989107529936