Öztürk, ErdinçGüngör, Ali2018-05-072018-08-062018-05-072018-08-062017Güngör, Ali. (2017). Akıllı şehir otopark sistemlerinde NFC kartların ödeme aracı olarak kullanılması ve güvenlik alt yapısı ; İspark ve İstanbul Kart örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Siber Güvenlik, İstanbulhttps://hdl.handle.net/11467/2280http://library.ticaret.edu.tr/e-kaynak/tez/75758.pdfTez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.Günümüzde akıllı tablet ve cihazlar sayesinde bilgisayar çağı bir üst seviyeye çıkmış bulunmakta ve yaşam standartlarımız da bu doğrultuda değişmektedir. Kullandığımız ödeme sistemleri, kredi kartları, debit kartlar vb. hayatımızın bir parçası olmuştur. Artan nüfus popülasyonu beraberinde güvenli alternatif ödeme sistemlerimde getirmiştir. Bunlardan en önemlisi gelecekte hayatımıza daha çok etki edecek olan akıllı kartlardır. İstanbul gibi metropoliten ve trafiğin yoğun olduğu bir şehirde toplu taşımada büyük rol oynayan akıllı kartlar otopark sektöründe de kullanılmalıdır. Akıllı kartlar kredi kartlarından ve diğer debit kartlardan daha güvenlikli diyebileceğimiz bir DES şifreleme yapısına sahiptir. Ayrıca her akıllı kartın kendine ait bir ID numarası olması, otoparkları kullanan müşterilerin bıraktığı kullanım istatistiklerinin toplanmasında ve kullanılmasında etkili olmaktadır. Akıllı kartlar kullanımı kolay, güvenliği yüksek, kişisel veri açığı olmayan, dolumu basit, kırılması zor bir NFC ürünüdür. Bu nedenle otoparklarda ödeme aracı olarak kullanılması nakit ve diğer kartlara göre her zaman bir adım önde olmuştur. Ayrıca İstanbul’da akıllı kartların toplu taşımadan sonra otoparklarda da ödeme aracı olarak kullanılması, hem kullanıcının işini kolaylaştırarak zaman tasarrufu yaptırmakta hem de İstanbul’u bir adım daha akıllı şehir düzeyine getirmektedir.Today, with intelligent tablets and devices, the computer has reached an upper level and our living standards are changing in this direction. We use payment systems, credit cards, debit cards and so on. It is part of our life. The growing population has brought together safe alternative payment systems. The most important of these is the smart cards that will have more impact on our lives in the future. Smart cards, such as Istanbul, which play a major role in public transport in metropolitan and traffic-intensive cities, should also be used in the parking sector. Smart cards have a DES encryption scheme which we can say is more secure than credit cards and other debit cards. In addition, each smartcard has its own ID number, which is effective in collecting and using usage statistics left by customers using car parks. Smart cards are easy to use, high security, non-personal data-hungry, simple to refill, and difficult to break. For this reason, it is always one step ahead of cash and other cards to use as a payment tool in parking lots. Furthermore, the use of smart cards in Istanbul as a means of payment in parking lots after mass transportation makes it easier for the user to save time and brings Istanbul to the next level of smart city.İÇİNDEKİLER, İ -- ÖZET, İİİ -- ABSTRACT, İV -- TEŞEKKÜR, V -- ŞEKİLLER, Vİ -- TABLOLAR, Vİİİ -- SİMGELER VE KISALTMALAR, İX -- GİRİŞ, 1 -- 1. AKILLI ŞEHİRLER, 3 -- 2. KURUMSAL BİLGİ GÜVENLİĞİ VE STANDARTLARI, 5 -- 2.1. Kurumsal Bilgi Güvenlik Testleri, 7 -- 2.2. Kurumsal Bilgi Güvenlik Testlerinin Amaçları, 10 -- 2.2.1. Yeni zafiyetlerin bulunması, 11 -- 2.2.2. Tasarım zafiyetlerinin tanımlanması, 11 -- 2.2.1. Güven sağlanması, 12 -- 2.2.2. Bilgi güvenlik politikalarının oluşturulması, 13 -- 2.2.3. Sertifikasyonlar, 13 -- 2.2.4. Güvenlik yatırımları, 13 -- 2.2.5. İnsan faktörü, 14 -- 3. İSPARK’IN KURUMSAL BİLGİ GÜVENLİĞİ VE NFC ALTYAPISI, 15 -- 3.1. Temassız Akıllı Kartlar, 16 -- 3.1.1. Temassız kartların diğer kartlara göre avantajları, 17 -- 3.2. Kombi Kartlar, 18 -- 3.3. Fiziksel Yapı, 19 -- 3.4. NFC, 20 -- 3.4.1. NFC önemi, 25 -- 3.4.2. NFC teknolojisi ve akıllı kart sistemleri, 27 -- 3.4.3. NFC teknolojisine genel bakış ve NFC’nin geleceği, 28 -- 3.4.4. NFC iletişim modları, 36 -- 3.4.4.1 Aktif mod, 36 -- 3.4.4.2 Pasif mod, 36 -- 3.4.5. NFC çalışma modları, 36 -- 3.4.5.1. Kart emulasyon mod, 37 -- 3.4.5.2. Okuyucu/yazıcı mod, 37 -- 3.4.5.3. Uçtan uca mod, 38 -- 3.4.5.4. NFC yaşam döngüsü, 40 -- 3.4.6. Güvenli/secure element, 42 -- 3.4.6.1. Gömülü yonga, 43 -- 3.4.6.2. SIM (UICC), 44 -- 3.4.6.3 Hafıza kart (SD Kart), 45 -- 3.4.7. NFC ve güvenlik yapısı, 46 -- 3.4.7.1. Güvenlik yapısı, 46 -- 3.4.7.2. HSM ile şifre yapısı, 47 -- 3.4.7.3. Güvenli kanal protokolleri/secure channel protocols, 48 -- 3.4.7.4. SCP 02, 49 ii -- -- 3.4.7.5. SCP 80, 49 -- 3.4.7.6. SCP 81, 50 -- 3.4.7.7. Ödeme bilgilerine erişme, 50 -- 3.4.7.8. Standartlar, 50 -- 3.5. Temassız Akıllı Kart Teknolojisi ve Mifare4Mobile, 51 -- 3.5.1. Mifare - desfire, 53 -- 3.5.1.1. Desfire kart uygulaması, 54 -- 3.5.1.2. Blok şifre sistemi / algoritma, 55 -- 3.5.2. Mifare – desfire EV1, 61 -- 3.5.2.1 Çalışmaşekli, 63 -- 3.5.2.2 Mifare kart tipleri, 65 -- 3.5.2.3 Temel özellikleri ve faydaları, 68 -- 3.5.2.4 Başlıca uygulama alanları, 69 -- 4. İSPARK VE NFC ÖZELLİKLİ İSTANBUL KART ENTEGRASYONU, 71 -- 4.1. İstanbul Kart Nedir?, 71 -- 4.2. Otopark Sistemlerinin Sayısal Firmaya Dönüşümü ve ERP Yapısının Oluşturulması, 72 -- 4.3. Otopark Sistemlerinin Değişim Öncesi Sistemsel Yapısı, 73 -- 4.4. Otopark Sistemlerinin Yeni ERP Yapısı ve Kurumsal Entegrasyon Sistemlerine Uyum Stratejisi, 74 -- 4.5. İstanbul Kart Entegrasyonu İçin Altyapı Ve Donanım Değişiklikleri, 75 -- 4.5.1. Merkezi sistemlerde yapılan değişiklikler, 75 -- 4.5.2. Saha genelinde yapılan donanımsal değişikler, 75 -- 5. OTOPARK SİSTEMLERİ VE İSTANBUL KART UYGULAMASI, 76 -- 5.1. Sistem Tasarımı ve İşleyiş, 76 -- 5.2. Bariyerli Otoparkların Entegrasyonu (Açık ve Kapalı), 78 -- 5.3. Bariyersiz Otoparkların Entegrasyonu (Yol Üstü-Single Park), 80 -- 6. SONUÇ, 82 -- KAYNAKLAR, 83 -- ÖZGEÇMİŞ, 85trinfo:eu-repo/semantics/openAccessNear-field communicationAkıllı kartlarSmart cardsTK 6570.N43/G86Akıllı şehir otopark sistemlerinde NFC kartların ödeme aracı olarak kullanılması ve güvenlik alt yapısı ; İspark ve İstanbul Kart örneğiMaster Thesis180472966