Fidan, YahyaÇetin, SabahattinYurdasever, Engin2021-05-032021-05-032021https://hdl.handle.net/11467/4892İşletme lisans öğrencilerinin girişimcilik konusundaki düşünceleri, geleceğin potansiyel girişimcileri olmaları sebebiyle önem arz etmektedir. Her yıl birçok mezun veren bu bölümlerin eğitim müfredatının öğrencileri ne derecede girişimciliğe özendirdiğinin bilinmesi, bu konuda yapılacak iyileştirmelerin önünü açacaktır. Hem öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin hem de eğitim öğretim süreçleri ve müfredatın etkinliğinin bilinmesi aynı zamanda eksikliklerin görülmesi, çözüm üretilmesi ve gerekli tedbirlerin alınabilmesi açısından da önemlidir. Bu sebeple çalışmamızın temel amacı, orta vadede iş hayatının içinde olacak işletme lisans öğrencilerinin iş kurma, girişimciliğe adım atma, cesaretli davranma, karar verme, kendine güvenme, ait olduğu toplum ve insanlığa girişimcilik yaparak katkıda bulunma düşüncelerinin ne derecede yoğun olduğunu tespit etmektir. Bu çalışmayı diğerlerinden farklı kılan, araştırmanın 2005 yılında uygulandığı şekliyle 15 yıl sonra 2019-2020 eğitim dönemindeki öğrencilere de aynı anket formu ile uygulanması ve girişimcilik düşüncesi ile girişimcilik eğitiminin işletme lisans öğrencileri tarafından nasıl algılandığının karşılaştırılabilmesidir. Araştırma sonuçlarına göre, girişimcilik eğitimi konusunda eğitim kurumlarının geçmişe oranla daha başarılı algılandıkları görülmektedir. Eğitim kurumlarının girişimciliği cesaretlendirme konusunda pay sahibi olduğunu ifade edenlerin oranı ile çağa uygun eğitim aldığını düşünenlerin oranı 2020 yılında daha yüksektir. Öğrenciler her iki dönemde de girişimcilik için en önemli faktörlerin para ve bilgi olduğu ifade etmişlerdir. Bir diğer sonuca göre, üniversite öğrencilerinde yıllar içerisinde girişimcilik isteğinin giderek azaldığı görülmektedir. Buna ek olarak, 2005 yılı verilerine göre kadınların girişimcilik eğilimi daha yüksek iken 2020 yılında erkeklerin girişimcilik eğilimlerinin kadınlardan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Geçtiğimiz 15 yıllık döneme ışık tutan bu mütevazı çalışmamız göstermektedir ki, girişimci bir nesil oluşturmak için yapılan çalışmalar artmakta lakin yeterli değildir. Bu konuda gerek eğitim kurumlarına gerekse ülkemizin yöneticilerine büyük görevler düşmektedir.Business management students' thoughts on entrepreneurship are important because they are potential entrepreneurs of the future. Knowing to what extent the educational curriculum of these departments, which gives many graduates every year, encourages students to entrepreneurship, will lead to improvement efforts in this regard. It is important to know the entrepreneurship tendencies of students, educational processes and the effectiveness of the curriculum, to see the deficiencies, to produce solutions and to take necessary measures. Therefore the main purpose of our study is to determine how intense the intention to start a business, stepping into entrepreneurship, the courage, decision making, self-confidence, the business admistration students have, who will be in the business life in the medium term. What makes this study different from the others is that this research was applied to the students in the 2019-2020 academic year 15 years after the former one, and the comparison of entrepreneurship intentions. According to the results of the research, it is seen that educational institutions are perceived more successfully in the field of entrepreneurship education than in the past. The rate of those who think that educational institutions encourage entrepreneurship and receive education according to the age is higher in 2020. Students stated that the most important factors for entrepreneurship in both periods are money and knowledge. According to another result, it is observed that the desire of entrepreneurship gradually decreases in university students over the years. In addition, according to 2005 data, entrepreneurship tendencies of women and men were higher in 2020. This modest study that sheds light on the last 15 years shows that the efforts to create an entrepreneurial generation are increasing, but not sufficient. In this regard, both educational institutions and governers of our Country, should be incharge.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletme ÖğrencileriGirişimciGirişimcilikGirişimcilik EğitimiGirişimcilik CoşkusuBusiness StudentsEntrepreneurEntrepreneurshipEntrepreneurship EducationEnthusiasm of Entrepreneurshipİşletme lisans öğrencilerinde girişimcilik düşüncesinin değişimi 2005 ve 2020 karşılaştırmasıChange of Entrepreneurship Thought in Business Admistration Students: 2005 and 2020 ComparisonArticle101506536432177