Aybar, SibelSaldamlı, Asım2016-05-032016-05-0320161303-5495https://hdl.handle.net/11467/1428Otel işletmelerinde öğrenen örgüt yapısının verimliliğe olan etkisinin araştırıldığı bu çalışmada, genel olarak bireysel ve örgütsel öğrenmenin önemi ve beraberinde verimliliğe etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma İstanbul’da faaliyet gösteren dört adet 5 yıldızlı otel personelinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Anket aracılığı ile toplanan veriler kapsamında “öğrenen örgüt-verimlilik ilişkisi” yapısal denklik modeli ile incelenmiştir. Kullanılan analiz teknikleri ve elde edilen bulgular ışığında, bu örneklem için öğrenen örgüt ile işgücü verimliliği arasında istatistiksel olarak yüksek oranda ve pozitif yönde bir ilişkininin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca seçilen örneklem kapsamında otel işletmelerinde yönetsel kültür ve bilgi paylaşımının örgütsel öğrenme için önemli faktörler oldukları görülmüştür.The principal aim of this study is to determine the importance of individual learning and organizational learning and to analyze the effect of learning organization structure on productivity in the hotel establishments. This study has been performed with the participation of 5-star hotel personnel in Istanbul. The data collected through the survey within the framework of the "learning organization- labor productivity relationship". The structural equation modelling technique was employed to investigate the relationship between the learning organization and labor productivity. Data analysis reveals that there is a strong statistical positive relationship between learning organization and labor productivity. It has also been found that the ‘managerial culture’ and ‘information sharing’ are important factors for organizational learning in hotel business.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtel İşletmeciliğiÖğrenmeÖğrenen ÖrgütVerimlilikİşgücü VerimliliğiHotel ManagementLearningLearning OrganizationProductivityLabor ProductivityOtel işletmelerinde öğrenen örgüt yapısı ve verimlilik ilişkisiThe relatonship between learning organization structure and the productivity in hotel businessArticle1529371390