Zaim, Abdül HalimÇelik, Murat2012-02-062018-08-052012-02-062018-08-052011Çelik, Murat. (2011). Yetenek yönetimi yaklaşımı ve bir uygulama. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbulhttp://library.ticaret.edu.tr/e-kaynak/tez/44860.pdfhttps://hdl.handle.net/11467/1978Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.Globalleşen dünyanın sert rekabet koşulları günümüz iş yaşamında köklü bir değişime neden olmuştur. Değişim sürecine uyum sağlayabilmek doğrultusunda önden esen rüzgarı arkasına almak ve bunu sürdürülebilir üstünlüğe dönüştürmek isteyen şirketler yeniden bir yapılanma sürecine girmek zorunda kalmışlardır. Bu durum, ihtiyaç duyulan çalışan profilinin de değişmesine neden olmuştur. Daha yetenekli, öğrenmeye aç ve hırslı çalışanların önemi gün yüzüne çıkmıştır. İşletme başarısı için yeteneğin giderek öneminin artması yetenekli çalışanlara olan bağımlılığı da arttırmıştır. İhtiyaç duyulan nitelikli iş gücünün oluşturulması ve yönetilmesi gereksinimi doğrultusunda yetenek yönetimi kavramı ortaya çıkmıştır. Mevcut çalışma da öncelikle yetenek ve yetenek yönetimi kavramları derinlemesine anlatılmış ve sonrasında ise yeteneği yönetebilmek için bir yetenek yönetimi metodu ortaya çıkarılmıştır. Bulunan bu metod yetenek yönetimini adımlara indirgeyerek somutlaştırmıştır. Daha sonrada bir uygulama ile bu metod desteklenmiştir.İÇİNDEKİLER -- Özet, iii -- Tablolar Listesi, vi -- Şekil Listesi, vii -- Kısaltmalar, viii -- GİRİŞ, 1 -- 1. YETENEK YÖNETİMİ YAKLAŞIMI, 3 -- 1.1. Yetenek Kavramı, 3 -- 1.2. Yetenek Yönetimi Kavramı, 4 -- 2. YETENEK YÖNETİMİ MODELİ SÜREÇLERİ VE İŞLEYİŞİ, 6 -- 2.1. İşe Alım Süreci, 6 -- 2.1.1. Aday Toplama, 8 -- 2.1.2. Seçme, 9 -- 2.1.3. Oryantasyon, 10 -- 2.1.4. Yerleştirme, 12 -- 2.2. Elde Tutma Süreci, 13 -- 2.2.1. Kurum Kültürü, 13 -- 2.2.2. Mevcut Yönetici, 14 -- 2.2.3. Terfi, 15 -- 2.2.4. Kişi-Çevre Uyumu, 15 -- 2.3. Geliştirme Süreci, 16 -- 2.3.1. Yetkinlik Kavramı ve Değerlendirme Süreci, 16 -- 2.3.2. Eğitim ve Geliştirme Fırsatları, 17 -- 2.3.3. Koçluk ve Mentorluk, 17 -- 2.3.4. Zorluklar, 18 -- 2.4. Performans Süreci, 19 -- 2.4.1. Kesinleşen Rol, 19 -- 2.4.2. Performans Kavramı ve Değerlendirme Süreci, 20 -- 2.4.3. Geribildirim, 23 -- 2.4.3.1. Amaçlara ve Sonuçlara Göre Değerleme Yöntemi, 23 -- 2.4.3.2. 360 Derece Geribildirim Yöntemi, 25 -- 2.4.3.3. Balanced Scorecard, 26 -- 2.4.4. Tanınma ve Ödüllendirme, 29 -- 3. YETENEK YÖNETİMİ YAKLAŞIMI İLE İLGİLİ BİR UYGULAMA, 32 -- 3.1.Yetkinlik Anketi, 32 -- 3.2.Yetkinlik Anketlerinden Elde Edilen Puanlamalar, 39 -- 3.3.Performans ve Potansiyel Parametrelerinin Ağırlıklandırılmasında Analitik -- Hiyerarşi Süreci (AHP)’inden Yararlanılması, 43 -- 3.4.Performans ve Potansiyel Parametre Notlarının Hesaplanması, 46 -- 3.5.Yetenek Matrisi ve Çalışanların Matrise Yerleştirilmesi, 47 -- SONUÇ, 48 -- KAYNAKÇA, 49trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPersonel yönetimiİnsangücü planlamasıPersonnel managementManpower planningHF 5549/Ç45Yetenek yönetimi yaklaşımı ve bir uygulamaMaster Thesis198301850