Çeviren: Aydoğan, Hediyede la Hera Conde-Pumpido, Teresa2021-05-052021-05-052021https://hdl.handle.net/11467/4912Oyun alanında çalışan bilim insanı Ilya Vedrashko’ya (2006) göre, dijital oyunların reklam amacıyla kullanımının kökeni 1980’lerin başlarına kadar gidebilmektedir ve hatta dijital oyunların bazı ilk örneklerine 1960’larda ve 1970’lerde rastlamak mümkündür. Ama bu uygulamanın pazarlama endüstrisi tarafından daha fazla ilgi kazanması ancak 2000 yılında gerçekleşmiştir. www. advergames.com internet sitesinin domain sahibi olan Anthony Giallourakis “İnternet tabanlı, etkileşimli gündelik oyun pazarı, internetteki gündelik oyunlarla ilişkilendirilen pazarlama ve markalama fırsatlarını şirketlerin göz ardı edemeyecekleri kadar çekici hale gelecektir” (2011, para. 1) iddiasında bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDijital oyunlar aracılığıyla reklamcılık: Ürün ve hizmet simülasyonlarının ötesine bakmakADVERTISING THROUGH DIGITAL GAMES: LOOKING BEYOND SIMULATIONS OF PRODUCTS AND SERVICESArticle415871