Öztürk, Gülay2020-10-012020-10-012020https://hdl.handle.net/11467/3451Dünya yüzyıllar boyunca tarihin akışını değiştiren olaylara sahne olmuştur. Covid 19 virüsünün de tarihin akışını değiştirecek güçte etkileri olacağı öngörülmektedir. Çin’de başlayan ve tüm dünyaya bir anda hızla yayılan bu pandeminin sağlıktan, siyasete, iletişimden pazarlamaya ve reklam sektörüne çok sayıda alana yansıması şu anda gözlemlenmektedir. Bu beklenmedik durumun yarattığı kaos, pek çok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de yaşanmaktadır. Yapılan araştırmada konu ile ilgili akademik çalışmanın yok denecek kadar az olması, sektörel düzeydeki araştırmaların ise daha fazla olması durumu ile karşılaşılmıştır. Bu bağlamda “Türkiye’de Korona’nın Reklam Sektörü Üzerindeki Etkileri ve Reklamın Geleceğine İlişkin Öngörüler” başlıklı bu araştırmanın mevcut durumu bilimsel bir ifade ile aktaracak olması sebebiyle sonraki çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. Söz konusu araştırma ile Türkiye’de reklamveren, reklam ajansı ve tüketici cephesinde Covid 19’un yarattığı etkileri saptamak ve reklam sektörünün geleceğine ilişkin öngörülerde bulunmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırmada öncelikle sektörel raporlar, araştırmalar ve akademik çalışmalar taranmış, ardından çevrimiçi anket yöntemiyle Türkiye’deki 356 katılımcının reklam sektörüne yönelik görüşleri elde edilmiştir. Çalışmanın sonucunda dünyada olduğu gibi Covid 19’dan Türkiye’de reklam sektörünün reklam yatırımları, mecra tercihleri, reklam içerikleri, reklam ajansı iş modelleri gibi konularda etkilendiği; reklam sektöründeki tüm çevrelerin gelecekte olası krizlere karşı “insan ve sosyal fayda” odaklı sürdürebilirlik temeline dayalı stratejik bir iş ve iletişim planına şimdiden kendilerini hazırlamaları gerektiği bulgusuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCovid 19Reklam SektörüTürkiyeTürkiye’de Corona virüsün reklam sektörü üzerindeki etkileri ve reklamın geleceğine ilişkin öngörülerReport