Saldamlı, AsımKonyalıoğlu, Selen2014-11-242018-08-052014-11-242018-08-052014Konyalıoğlu, Selen. (2014). Tüketicilerin alışveriş merkezi (avm) tercihlerinde avm yönetiminin önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, İstanbulhttps://hdl.handle.net/11467/2060http://library.ticaret.edu.tr/e-kaynak/tez/59143.pdfTez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.Alışveriş Merkezi (AVM) ziyaretçilerin günlük ihtiyaçlarım giderdikleri, eğlenceli ve keyifli vakit geçirmek istedikleri mekanlardır. Tüketicilerin alışveriş merkezlerinde aldıkları hizmetlerin kalitesi, içeriği, detaycılığı önem taşımaktadır. AVM yönetimi tüm hizmetlerin sağlayıcısı olarak büyük bir sorumluluk altındadır. Müşteri memnuniyeti odaklı olup, bu anlayış çerçevesinde yönetilen alışveriş merkezleri başarıya ulaşabilmektedir. Alım gücü artan tüketiciler, kredi kartlarının kendilerine sağladıkları olanaklardan yararlanmak istemektedirler. Bununla beraber sokaklarda, televizyonda, internet ortamında gösterilen reklamların cazibesi, tutundurma çalışmaları, sosyal aktivitelerin çeşitliliği, rekabetin güçlenmesi ve satın alma kararlarının hızlanmış olması sayesinde bir AVM’ ye yönelik beklentilerin kalite standartları günden güne artmaktadır. Aynı kentte birden fazla AVM'nin varlığı ziyaretçilerin karşılaştırma yapmasına olanak vermektedir. Ziyaretçilerin tercihlerini yapmadan önce hangi kriterleri göz önünde bulundurduklarına ilişkin uygulamalı bir çalışma yapılmıştır. Yönetimsel faaliyetlerin tüketicinin tercihlerinde önemli bir rol oynadığını ortaya koyan bu çalışmada; Tüketicilerin AVM’lerdeki fast-food alanları için %4,44, ürün hizmet kalitesi için %3,98 olan algı düzeylerinin oldukça yüksekken, marka tanıtımı ve promosyonlar için %3,45 olan algı düzeylerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır.Shopping Center is the place that satisfies the daily needs of the visitors who spend also their time for fun and leisure. The quality, the content and the details of the services that the consumers receive in the shopping centers are important. The management of the shopping center, as a provider of these services, is under a big responsibility. Shopping Center, managed according to the focus on the customer satisfaction, can reach the success. The consumers with the increase of their purchasing power, want to take the advantage of the opportunities that their credit cards provide to them. Additionally, the quality standarts expected from Shopping Centers increase day by day with the attractivity of the commercials in the streets, on TV and on the internet, the promotional activities, the diversification of the social activities, the pressure of the competition and quick decisions of purchase. The presence of more than one Shopping Center in the same city helps the visitors to compare and effect their decisions to change, according to their preferences. A detailed practical research, related to the criterias that influence the visitors before making their decision is made. In this study which shows that the adminisrative activities play an important role in the consumer preference: it is determined that while the perception level of the consumers which is quite high with 4,4% for the fast food areas of the shopping centers, and also quite high with 3,98% for the product service quality, however this level for the brand recognition and the promotions is found moderate with 3,45%.ÖZET, i -- ABSTRACT, ii -- TABLO LİSTESİ, vii -- ŞEKİL LİSTESİ, ix -- KISALTMALAR LİSTESİ, x -- GİRİŞ, 1 -- 1. TÜKETİM, TÜKETİCİ, TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE TÜKETİCİNİN -- KARAR VERME SÜRECİ, 3 -- 1.1. Tüketim Nedir?, 3 -- 1.2. Tüketici Kavramı, 4 -- 1.3. Tüketici Davranışlarının Tanımı ve Özellikleri, 5 -- 1.3.1. İhtiyaçlar ve İstekler, 6 -- 1.3.2. Tüketim Olgusu ve Amaçlar, 7 -- 1.3.3. Güdülenme Kuramları, 8 -- 1.4. Tüketiciyi Memnun Etmenin Yollar, 9 -- 1.5. Pazarlama Faaliyetleri, 11 -- 1.6. Tüketicilerin Karar Verme Süreci, 13 -- 2. PERAKENDE SEKTÖRÜNE GENEL BAKIŞ, 17 -- 2.1. Perakende Kavramı, 17 -- 2.1.1. Perakende Çeşitleri, 18 -- 2.1.2. Perakende Piyasasına İlişkin Sektörel Veriler, 19 -- 2.1.3. Perakende Sektöründe Kosept Trendleri, 19 -- 2.2. Dünyada Perakende Sektörü, 21 -- 2.3. Türkiye’de Perakende Sektörü, 27 -- 2.3.1. Perakende Stratejileri, 31 -- 2.3.2. Hedef Pazar Tanımlaması ve Lokasyon Tespiti, 31 -- 2.4. Alışveriş Merkezlerinin Tanımı, 32 -- 2.4.1. Alışveriş Merkezleri Sektörüne Genel Bakış, 34 -- 2.4.2. Alışveriş Merkezlerinin Çeşitleri, 36 -- 2.4.3. Kurumsal Marka Kimliği, 36 -- 2.4.4. Geçmiş ve Gelecek 5 Yıllık Dönemde Sektör Dinamikleri, 37 -- 3. AVM YÖNETİM FAALİYETLERİ, 39 -- 3.1. AVM Yönetimi, 39 -- 3.1.1. AVM Yönetimini Oluşturan Birimler, 41 -- 3.1.1.1. İdari Birim, 42 -- 3.1.1.2. Mali Birim, 43 -- 3.1.1.3. Operasyonlar, 44 -- 3.1.1.3.1. Güvenlik Hizmeti, 44 -- 3.1.1.3.2. Temizlik Hizmeti, 47 -- 3.1.1.3.3. Teknik Hizmet, 48 -- 3.1.1.4. Kiralama, 49 -- 3.1.1.5. Pazarlama ve Tutundurma Yönetimi, 51 -- 3.2. AVM Yönetimi İşletme Planını Oluşturan Öğeler, 54 -- 3.2.1. İş İdaresi Temelini Güçlendirmek, 56 -- 3.2.1.1. Perakende Bilgisinin Önemi, 56 -- 3.2.1.2. Faaliyetler Döngüsü, 56 -- 3.2.2. Pazarlama Stratejisi Hazırlamak, 58 -- 3.2.2.1. Demografik Verileri Değerlendirmek, 58 -- 3.2.2.2. Psikososyal Yapıyı Takip Etmek, 58 -- 3.2.2.3. Tüketici Üzerinde Çekim Gücü Yaratmak, 59 -- 3.2.2.4. Alışveriş Kavramının Önemi, 60 -- 3.2.3. Gerçekleşen Faaliyetlerin Müşterilere Etkisi, 61 -- 3.2.3.1. AVM Yönetiminde Müşteri Odaklılık, 62 -- 3.2.3.2. AVM’de Tüketici ile Empati Kurma, 62 -- 3.2.3.3. AVM’de Müşteriler Sunulan Ek Hizmetler, 63 -- 4. TÜKETİCİLERİN AVM TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE -- BİR ARAŞTIRMA, 64 -- 4.1. Araştırmanın Yöntemi, 64 -- 4.2. Evren ve Örnekleme Seçimi, 64 -- 4.3. Araştırma Verilerinin Toplanması, 65 -- 4.4. Güvenirlik Analizi, 65 -- 4.5. Faktör Analizi, 68 -- 4.6. Hipotez Testleri, 76 -- 4.7. Bulgular ve Değerlendirme, 88 -- SONUÇ, 90 -- EKLER, 92 -- KAYNAKÇA, 113trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTüketici davranışıAlışveriş merkezleri_YönetimConsumer behaviorShopping centers_ManagementHF 5415.32/K66Tüketicilerin alışveriş merkezi (avm) tercihlerinde avm yönetiminin önemiMaster Thesis178363147