Yılmaz, Asuman2024-10-122024-10-122017Yılmaz, Asuman. (2017). 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’na Göre Karşılaştırmalı Reklâmlarda Gereksiz Yere Kötüleme Yasağı. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, vol.75, no.2, 813-826.1303-4375https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/289099https://hdl.handle.net/11467/9121TTK m. 55, f. 1, b. (a)-5 hükmü, haksız rekabet teşkil eden karşılaştırmalı reklâmları düzenlemektedir. Kural olarak karşılaştırmalı reklâm hukuka aykırı değildir ve haksız rekabet oluşturmaz. TTK m. 55, f. 1, b. (a)-5 uyarınca, karşılaştırma gerçeğe aykırı, yanıltıcı, rakibini gereksiz yere kötüleyici veya gereksiz yere onun tanınmışlığından yararlanacak şekilde yapılmış ise, haksız rekabet teşkil eder. Bu çalışmada, karşılaştırmalı reklâmlarda gereksiz yere kötüleme yasağı ele alınıp incelenecektir.Comparative advertising is regulated under Article 55/1, b. (a)-5 of Turkish Commercial Code (“TCC”). In principal, comparative advertising is not illegal and does not constitute an unfair competition. However, the cases where the comparison is untrue, misleading, unnecessarily abusive against competitors or comparison is made to benefit from the prestige of the competitor, constitute unfair competition as per Article 55/1, b. (a)-5 of TCC. In this study, the unnecessarily abusive comparative advertising will be evaluated.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKarşılaştırmalı Reklâmlarda Gereksiz Yere Kötüleme Yasağı“Gereksiz Yere Kötüleme” Unsurunun TespitiKötülemenin Savunma Amaçlı YapılmasıMizah ve İroni İçeren Karşılaştırmalı ReklâmlarUnnecessarily Abusive Comparative AdvertisingDetermining the “Unnecessarily Abuse” FactorDefensive Abuse ActionComparative Advertising Includes Humuor and Irony6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’na göre karşılaştırmalı reklâmlarda gereksiz yere kötüleme yasağıUnnecessarily abusive comparative advertising according to Turkish Commercial Code numbered 6102Article752813826289099