Turhan, MuhammedDemirli, CihadNazik, Gülden2014-10-152014-10-1520121305-7820https://hdl.handle.net/11467/645Eğitim kurumunun başarısı, bir işgören olarak öğretmenlerin gösterdiği çabayla büyük oranda ilgilidir. Öğretimsel amaçların gerçekleştirilmesi için çalışma sahasının ön saflarında öğretmenlerden, tanımlanmış görevlerini yerine getirmelerine ek olarak gönüllü olarak örgüte katkı sağlamaları beklenmektedir. Bu nedenle son zamanlarda öğretmenlerin, motivasyon, iş doyumu, örgütsel vatandaşlık ve mesleğe adanmışlık durumlarını inceleyen araştırmalara ihtiyacın arttığı görülmektedir. Türkiye’de bu tür çalışmaların odaklanmasına ihtiyaç duyulan grup, eğitim sistemi içerisinde sayısal olarak en büyük orana sahip olan sınıf öğretmenleridir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin mesleğe adanmışlık durumlarına etki eden faktörleri belirlemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılarak, Elazığ ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan toplam 198 sınıf öğretmeni ile anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerinin mesleki adanmışlık düzeyini etkileyen faktörlerin, "mesleği sevme", "gayret gösterme", "değer verme", "toplumsal statü "ve "meslekte zorlanma" olduğu belirlenmiştir.The success of an educational institution is mostly related to efforts of its educators (namely teachers). In order to achieve educational goals of the institution, teachers are expected to both fulfill their determined tasks and voluntarily contribute their organizations. Considering this critical aspects, it has been lately determined a necessity of scholarly work on scrutinizing teachers’ motivation, job satisfaction, organizational citizenship, and job commitment. Such studies should target class teachers since they are the biggest portion of educators in Turkish educational system. This study aims to examine factors impacting class teachers’ job commitment. Using qualitative methodology, a survey conducted with 198 class teachers who had been teaching at elementary schools in Elazig province. The results shows that job enjoyment, job effort, job appreciation, social status, and job strain are the main factors impacting class teachers’ job commitment.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMesleğe AdanmışlıkÖğretmenSınıf ÖğretmenleriJob CommitmentTeacherClass TeachersSınıf öğretmenlerinin mesleğe adanmışlık düzeyine etki eden faktörler: Elazığ örneğiFactors impacting class teachers’ job commitment: the case of ElazigArticle11187796133692