Zeylan, TuğçaÖztürk, Gülay2020-06-302020-06-302019https://hdl.handle.net/11467/3206Dijital çağın en önemli pazarlama kullanım alanlarından olan mobil pazarlama, günümüzde birçok sektörün iş yapma biçimlerini etkilemiştir. Mobil cihazların kişiye özgü olması, yer ve zaman sıkıntısı olmadan her yere taşınabilirliği özelliğine sahip olması, hedef kitlesine birebir mesaj göndermek isteyen işletmelerin dikkatini çekmektedir. Mobil cihazların teknolojik ilerlemelere bağlı olarak akıllı telefonlar, akıllı saatler vb. gelişmelerden etkilenmesi ise pazarlama alanında mobile olan yatırımı artırmıştır. Dijital çağ öncesi insanlar daha yorucu işlerle uğraşırken, dijital çağ ile birlikte insan hayatının kolaylaştığı söylenebilir. “İnsan odaklı” olma anlayışına dayanan dijital pazarlama çalışmalarında ise mobil platformların tüketiciye markayla birebir temas kurma, tepkilerini, isteklerini direk aktarabilme şansı sunduğu görülmüştür. Hizmet sektörü kapsamında “insan ilişkilerinin” daha ön plana çıktığı dikkate alındığında ise mobil platformların bu anlamda önemli bir yere sahip olduğu söylenebilmektedir. Bu noktada Türkiye’nin önemli gelir kaynaklarından biri olan turizm sektöründe bu bağlamda “insan odaklı bakış açısı” ne şekilde mobil platformlar üzerinden kurgulanıyor sorusu çalışmanın temel sorularından birini oluşturmaktadır Bu bağlamda çalışmada amaç, 2018 yılı Fortune 500 listesinde yer alan ilk 6 turizm acentesinin mobil platformları nasıl kullandıklarını ve bu sektör için önemini, literatür taraması ve örnek olaylar üzerinden betimsel bir şekilde analiz etmeye çalışmaktır. Araştırmanın sonucuna göre ise Türkiye’deki 6 şirketten sadece 2’sinin son kullanıcıya yönelik, müşteri memnuniyetini ön planda tutan uygulamalar geliştirdiği, ancak bunun yeterli olmadığı; acentelerin mobil pazarlamayı doğru ve etkili şekilde kullanmadıkları saptanmıştır.Mobile marketing, one of the most important marketing uses of the digital age, has influenced the ways many industries do business today. The fact that mobile devices are unique and has portability everywhere without shortage of space and time attracts the attention of businesses who want to send a oneto- one message to their target audience. Mobile devices are affected by developments such as smartphones, smartwatches, etc. due to technological advances in the field of marketing and increased investment in mobile marketing. While people before the digital age are doing more tiring work, it can be said that human life has become easier with the digital age. In digital marketing studies based on the concept of being “human-oriented”, it has been seen that mobile platforms offer the consumer the chance to communicate one-to-one contact with the brand, their reactions and desires directly. Considering that “human relations” are more prominent in the service sector, it can be said that mobile platforms have an important place in this sense. At this point, the question of how the “human-oriented perspective” is constructed through mobile platforms in the tourism sector, which is one of the important sources of income in Turkey, is one of the main questions of the study. In this context, the aim of the study is to try to analyze in a descriptive way how the top 6 tourism agencies on the Fortune 500 list for 2018 use mobile platforms and their importance to this sector through literature review and case studies. According to the results of the study, only 2 of the 6 companies in Turkey have developed applications for end users that prioritize customer satisfaction, but this is not enough; agents do not use mobile marketing correctly and effectively.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDijital PazarlamaMobil PazarlamaSeyahat AcenteleriDigital MarketingMobile MarketingTravel AgenciesTürkiye’deki seyahat acenteleri açısından mobil pazarlamanın önemiThe importance of mobile marketing for travel agencies in TurkeyArticle227395