Yazıcı, GizemIlıcalı, Mustafa2021-08-192021-08-192021https://hdl.handle.net/11467/5019https://doi.org/10.5281/zenodo.4958304Türkiye’ deki raylı sistemler sektöründe bulunan, ülkenin araç üreticilerinin yerlilik oranının en az %51 olmasından dolayı Türkiye’de bulunan, Uzakdoğulu ve Batılı temsilciler Türkiye’deki firmalar ile ortaklık yaparak ihalelere katılmaya hak kazanırlar. Uzakdoğulu ve Batılı temsilciler Türkiye’deki alt tedarikçi firmalarla birlikte temsilcilik yaparlar. Yerlilik şartını görsel olarak oluştururlar. Türkiye’de gerçek yerli ve milli üreticilerin ürettikleri yüksek teknolojili ürünlerin satışlarına böylelikle engel olurlar. Türkiye’ye ürünleri ithal ederek cari açığımızın artmasının sebeplerindendir. Bu çalışmada, Türkiye’deki raylı sistemlerde yabancı üreticilerle yapılan ihalelerin nelere mal oldukları ve ne gibi sorunlarla karşılaşıldığı incelenmektir. Bu sorunlar için çözüm yolları sunulmuştur.Since car manufacturers in Turkey’s railway systems domain should be at least 51% local, the Far East and Western representatives are entitled to participate in tenders by partnering with local companies in Turkey. Far Eastern and Western representatives make representations with sub-suppliers in Turkey. Thus they prevent sales of hi-tech products of true local manifacturers in Turkey. This is another reason of the increase on account deficit by importing products. In this study, effects of tenders with foreign producers and issues encountered are examined. Solution ways to those issues are proposed.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessRaylı SistemlerYerli ve milli üreticilerRailway systemDomestic and nationalProductsTürkiye’deki raylı sistem araçlarında yaşanan yerlilik sorunun incelenmesi ve ithalata etkisi (Örnek)Examination Of Troubles On Domestic Production Of Railway System Cars And Its Effect On ImportArticle3171510.5281/zenodo.4958304