Pazarçeviren, Selim YükselCelayir, DuyguSarı, Eyüp2016-04-292016-04-2920161303-5495https://hdl.handle.net/11467/1392Tüm piyasa aktörlerinin olduğu gibi hizmet sektörlerinden biri olan ticari bankalar da, yoğun rekabetin olduğu bir piyasada faaliyet göstermektedir. Rekabet, beraberinde her geçen gün kâr marjlarını da daraltmaktadır. Rekabetin olduğu bir piyasada, bankaların ürettiği ürün ve hizmet maliyetlerinin ne olduğu, hangi ürünlerin daha kârlı olduğu gibi soruların cevaplarının bilinmesi bankalar için bu şartlardaki bir piyasada hayati önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’de de her geçen gün daha çok şirketin kullanmaya başladığı faaliyet tabanlı maliyetleme sistemi, örnek bir banka işletmesi için uygulanmıştır. Örnek bir bankada genel olarak gerçekleştirilen kaynaklar, faaliyetler ve üretilen ürünler belirlenerek ürün maliyetlerinin nasıl elde edilebileceği gösterilmeye çalışılmıştır.Commercial banks as being part of the ervice sector have been operating in a higly intense competitive environment. Competition has decreased profit margins for the commercial banks increasingly. While operating in such an environment, it is critical for the banks to clear what the costs of products or services are they offer or what product or service is more profitable. In this study, we aim to explain use of activity based costing system in an exemplary bank as use of this costing system by companies in Turkey has been increasing. We aim to demonstrate how to achieve costs of products and services by determining resoruces, activities, and products and services used for production.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFaaliyet Tabanlı Maliyetleme (FTM)Geleneksel MaliyetlemeBankalarda FTM SistemiActivity Based Costing (ABC)Traditional CostingABC System in the BankingBankacılıkta faaliyet tabanlı maliyetleme ve bireysel bankacılık ürünleri uygulamasıActivity based costing in the banking and retail banking products applicationArticle15Özel Sayı:29145157250798