Alp, SelçukEngin, Taylan2014-10-132014-10-1320111305-7820https://hdl.handle.net/11467/609Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi -- Kaynakça var.Trafik kazaları sonuçlarına göre ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı olmak üzere üç gruba ayrılarak incelenebilir. Trafik kazalarının bu sonuçları arasında insan yaşamı bakımından oldukça önemli farklar bulunmaktadır. Bu önemli farklar nedeniyle trafik kazalarının, sonuçlarına göre ayrı ayrı değerlendirilmesi gereklidir. Bu çalışmada, çok kriterli karar verme yöntemlerinden TOPSIS ve AHP yöntemleri kullanılmıştır. Yöntemde veri olarak kullanılmak üzere karar vericilere (trafik kazaları konusunda uzun süredir birçok olayda bilirkişilik yapan akademisyenler) anket uygulanmıştır. TOPSIS ve AHP yöntemleri ile trafik kazalarının nedenleri ile sonuçları arasındaki ilişki matematiksel olarak hesaplanmış ve analiz edilmiştir.Traffic accidents could be examined by categorization of these in three groups as; accidents that cause death, that cause injury and that cause tangible damages. There are significant differences between such groups in terms of human life. Due to such significant differences traffic accidents should be evaluated in accordance with their consequences. In this study, TOPSIS and AHP methods which are both of multi-criteria decision methods is used.. At this method, a survey was applied to the decision makers (these are the academics who were appointed as expert at several cases) to obtain data to use. The relation between reasons and consequences of the traffic accidents was mathematically calculated and analysed by TOPSIS and AHP methods.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTOPSIS YöntemiAnalitik Hiyerarşi Prosesi (AHP)Çok Kriterli Karar Verme YöntemleriUlaştırmaTrafik KazalarıTOPSIS MethodAnalytical Hierarchy ProcessMulti-Criteria Decision MethodsTransportTraffic AccidentsTrafik kazalarının nedenleri ve sonuçları arasındaki ilişkinin TOPSIS ve AHP yöntemleri kullanılarak analizi ve değerlendirilmesiAnalysis and evaluation of the relation between the reasons and consequences of the traffic accidents by using TOPSIS and AHP methodsArticle10196582