Yazar "Altay, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İndirim marketlerin enflasyona etkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Tümbek Tekeloğlu, Nurdan; Altay, MuratTürkiye İstatistik Kurumu’nun Aralık ayı sonunda yaptığı açıklamalara göre yıllık enflasyon TÜFE’de % 20.30, ve ÜFE’de % 33.64 olarak gerçekleşmiştir. Türkiye’nin gündemi haline gelen hayat pahalılığı, enflasyon, faiz ve döviz kurundaki dalgalanmalar, devlet otoritelerini perakende sektörü ile birlikte harekete geçirmiş ve alınacak önlemler açıklanmıştır. Son 10 yılda çok önemli bir büyüme gösteren ve pazar payını artıran indirim marketleri başta olmak üzere ulusal ve uluslararası birçok perakende zinciri yaptıkları indirimleri ulusal medya ve sosyal medya kampanyaları ile halka duyurmuştur.90’lı yıllarda Türkiye/de ortaya çıkan ve gelişen, son 3 yılda yüzde 70’in üstünde büyüme gösteren indirim marketleri, bir “başarı” grafiği çizmektedir. Gıdadaki yüksek fiyat artışları tüketicileri indirim marketlerine yöneltmiş, indirim marketleri bu yönelme neticesinde cirolarını arttırmıştır. Gelecek yıllarda gıda perakendesinin indirim marketleri konseptinde gelişmesi beklenirken,2024 sonu itibarıyla marketlerin yüzde 80’inin indirim marketlerinden oluşması beklenmektedir. Bu çalışmada yerel, ulusal ve indirimli marketlerin enflasyona olan etkileri veriler baz alınarak incelenmiştir