Show simple item record

dc.contributor.authorÖztürk, Gülay
dc.contributor.authorÖzdemir Çakır, Hilal
dc.date.accessioned2015-01-05T14:15:10Z
dc.date.available2015-01-05T14:15:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-5495
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11467/916
dc.identifier.urihttp://ww4.ticaret.edu.tr/intermedia/wp-content/uploads/sites/36/2014/12/01_07.pdf
dc.description.abstractIn this study, the effect of corporate reputation on buying behavior and brand loyalty is discussed. As known before, positive corporate reputation affects buying behavior and brand loyalty positively. A survey has been conducted among the fuel customers of Shell&Turcas Petrol Corporation which is chosen as the most admired company in energy and petrochemical sector for eight times by Capital Magazine for the “Turkey’s Most Admired Companies” research between the years 2005-2009. In order to test the perceptions about the firm’s reputation and its effect on buying behavior and brand loyalty. The results of the survey indicated that brand loyalty and buying behavior of the customers of the corporation are effected by the positive corporate reputation of the firm.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada kurum itibarının satın alma davranışına ve marka sadakatine olan etkisi tartışılmaktadır. Olumlu bir kurumsal itibar, hem satın alma davranışını, hem de marka sadakatini olumlu yönde etkilemektedir. Bu doğrultuda, her yıl Capital Dergisi tarafından düzenlenen, “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında, 2005-2009 yılları arasında, akaryakıt sektöründe üst üste sekiz kez birinci seçilen Shell&Turcas Petrol A.Ş’nin petrol müşterileri üzerinde, firmanın itibarı ile ilgili algılamaları ve bu algılamaların satın alma davranışına ve marka sadakatine olan etkisini ölçmek üzere bir anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda, firmanın pozitif itibarının müşterilerin satın alma davranışına ve marka sadakatine etkisi olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCorporate Reputationen_US
dc.subjectReputation Managementen_US
dc.subjectBuying Behavioren_US
dc.subjectBrand Loyaltyen_US
dc.subjectKurum İtibarıen_US
dc.subjectİtibar Yönetimien_US
dc.subjectSatın Alma Davranışıen_US
dc.subjectMarka Sadakatien_US
dc.titleThe effect of corporate reputation on buying behaviour and brand loyalty: a research on SHELL&TURCAS corporationen_US
dc.title.alternativeKurum itibarının satın alma davranışına ve marka sadakatine etkisi: SHELL&TURCAS üzerine bir araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.authorIDTR25435en_US
dc.contributor.authorIDTR57160en_US
dc.relation.journalIntermedia Uluslararası Hakemli İletişim Bilimleri E-Dergisien_US
dc.contributor.departmentİstanbul Ticaret Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Bölümüen_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage165en_US
dc.identifier.endpage117
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record