• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları
  • Süreli Yayınlar
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • 2012
  • İTÜSBD, Cilt 11, Sayı 21, Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları
  • Süreli Yayınlar
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • 2012
  • İTÜSBD, Cilt 11, Sayı 21, Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ticari bilimlerde matematik öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri

Thumbnail

Göster/Aç

Makale (751.2Kb)

Tarih

2012

Yazar

Kahramaner, Yasemin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Ticari Bilimlerde öğrenciler Ekonomi ve Finans başta olmak üzere ana dal müfredatlarında mevcut olan dersleri daha iyi anlayabilmek, mezun olduklarında, ekonomik analiz yapıp, matematik model kurabilmek için iyi derecede matematik bilmek zorundadırlar. Oysa liseden gelen, Ticari Bilimler öğrencilerinin çoğunluğu, başlangıçta matematiğe çok fazla ilgi duymamaktadır. Bu öğrenciler arasında, matematikten başarılı olamadıkları ya da sevmedikleri için sosyal bilimleri seçtiklerini söyleyenlerin azımsanamayacak sayıda olması, matematik öğretimine özel bir yaklaşımın gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, Ticari Bilimler Fakültesinde 8 yıl boyunca uygulanan basit ama etkili yöntem anlatılmıştır. Burada uygulanan matematik dersinin içeriğinin, yanı sıra bu içeriğin anlatım sırası ve metodu hepsi bir bütün olarak önem kazanmaktadır.
 
In order to better understand their majors’ curriculum, and to do economic analysis and create mathematical models when they graduate, students studying Commercial Science have to know mathematics very well. However, high school graduates who decide to study Commercial Science are not very interested mathematics. There is a nontrivial number of students among these graduates who choose social sciences because they are not sucsessful in or dislike mathematics. Thus, a new approach to teaching mathematics is essential. In this study, the simple but effective methods used in Commercial Science Faculty for the last 8 years are explained. The contents of the mathematics courses and the way the contents are taught are of utmost importance.
 

Kaynak

İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

11

Sayı

Özel Sayı: 20

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11467/659

Koleksiyonlar

  • FEF, Matematik Bölümü, Makale Koleksiyonu [59]
  • İTÜSBD, Cilt 11, Sayı 21, Makale Koleksiyonu [33]
  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [211]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |
Gelişmiş Arama

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || İstanbul Ticaret Üniversitesi || || OAI-PMH ||

Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu / İstanbul / TURKEY
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@ticaret.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Ticaret: Istanbul Ticaret University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ticaret:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.