• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları
  • Süreli Yayınlar
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • 2012
  • İTÜSBD, Cilt 11, Sayı 21, Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları
  • Süreli Yayınlar
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • 2012
  • İTÜSBD, Cilt 11, Sayı 21, Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf öğretmenlerinin mesleğe adanmışlık düzeyine etki eden faktörler: Elazığ örneği

Thumbnail

View/Open

Makale (924.5Kb)

Date

2012

Author

Turhan, Muhammed
Demirli, Cihad
Nazik, Gülden

Metadata

Show full item record

Abstract

Eğitim kurumunun başarısı, bir işgören olarak öğretmenlerin gösterdiği çabayla büyük oranda ilgilidir. Öğretimsel amaçların gerçekleştirilmesi için çalışma sahasının ön saflarında öğretmenlerden, tanımlanmış görevlerini yerine getirmelerine ek olarak gönüllü olarak örgüte katkı sağlamaları beklenmektedir. Bu nedenle son zamanlarda öğretmenlerin, motivasyon, iş doyumu, örgütsel vatandaşlık ve mesleğe adanmışlık durumlarını inceleyen araştırmalara ihtiyacın arttığı görülmektedir. Türkiye’de bu tür çalışmaların odaklanmasına ihtiyaç duyulan grup, eğitim sistemi içerisinde sayısal olarak en büyük orana sahip olan sınıf öğretmenleridir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin mesleğe adanmışlık durumlarına etki eden faktörleri belirlemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılarak, Elazığ ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan toplam 198 sınıf öğretmeni ile anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerinin mesleki adanmışlık düzeyini etkileyen faktörlerin, "mesleği sevme", "gayret gösterme", "değer verme", "toplumsal statü "ve "meslekte zorlanma" olduğu belirlenmiştir.
 
The success of an educational institution is mostly related to efforts of its educators (namely teachers). In order to achieve educational goals of the institution, teachers are expected to both fulfill their determined tasks and voluntarily contribute their organizations. Considering this critical aspects, it has been lately determined a necessity of scholarly work on scrutinizing teachers’ motivation, job satisfaction, organizational citizenship, and job commitment. Such studies should target class teachers since they are the biggest portion of educators in Turkish educational system. This study aims to examine factors impacting class teachers’ job commitment. Using qualitative methodology, a survey conducted with 198 class teachers who had been teaching at elementary schools in Elazig province. The results shows that job enjoyment, job effort, job appreciation, social status, and job strain are the main factors impacting class teachers’ job commitment.
 

Source

İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

11

Issue

18

URI

https://hdl.handle.net/11467/645

Collections

  • FEF, Eğitim Bilimleri Bölümü, Makale Koleksiyonu [2]
  • İTÜSBD, Cilt 11, Sayı 21, Makale Koleksiyonu [33]
  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [211]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |
Advanced Search

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Istanbul Commerce University || || OAI-PMH ||

Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu / İstanbul / TURKEY
If you find any errors in content, please contact: acikerisim@ticaret.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Ticaret: Istanbul Ticaret University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ticaret:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.