• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • İşletme Fakültesi
  • Uluslararası Lojistik (İngilizce Destekli)
  • İF, Uluslararası Lojistik (İngilizce Destekli) Bölümü, Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • İşletme Fakültesi
  • Uluslararası Lojistik (İngilizce Destekli)
  • İF, Uluslararası Lojistik (İngilizce Destekli) Bölümü, Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effects of risk and benefit perceptions on attitudes of customers towards b2c web sites

Thumbnail

View/Open

Bildiri (1.904Mb)

Date

2017

Author

Civelek, Mustafa Emre

Metadata

Show full item record

Abstract

Customers have risk perception and benefit perception regarding online shopping. These perceptions are influential on their attitudes towards the online shops. The aim of this research is to clarify the effects of risk and benefit perceptions on attitude toward site and net benefit perceptions of the customers. Risk perception is composed of product risk and financial risk dimension. Negative effects of product risk and financial risk on attitude toward site were found statistically significant. Benefit perception is composed of shopping flexibility and product selection. Positive effects of shopping flexibility and product selection on attitude toward site were found statistically significant. Positive effect of attitude toward site on net benefit was found statistically significant. Important finding of this paper is that perception of the customers regarding internet play a role in the attitude towards B2C web sites.
 
Müşterilerin internet üzerinden alışveriş ile ilgili risk ve fayda algıları bulunmaktadır. Bu algıları onların çevrimiçi mağazalara karşı oluşturdukları tutumları üzerinde etkilidir. Bu araştırmanın amacı müşterilerin siteye karşı tutumları ve fayda algıları üzerinde risk ve fayda algılarının etkisinin açıklanmasıdır. Risk algısı ürün riski ve finansal risk boyutlarından oluşmaktadır. Ürün riski ve finansal riskin siteye karşı tutum üzerinde negatif etkisi olduğu istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Fayda algısı alışverişte zaman ve mekân esnekliği ile ürün çeşitliliği boyutlarından oluşmaktadır. Alışverişte zaman ve mekân esnekliği ile ürün çeşitliliğinin siteye karşı tutum üzerinde pozitif etkisi olduğu istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Siteye karşı tutumun net fayda üzerine etkisi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Bu araştırmanın önemli bulgusu müşterilerin internet ile ilgili algılarının B2C sitelerine karşı geliştirdikleri tutumlarında rol oynamasıdır.
 

Source

7th International Conference of Strategic Research on Social Science and Education (ICoSReSSE) Full Texts Book

URI

https://hdl.handle.net/11467/1749

Collections

  • İF, Uluslararası Lojistik (İngilizce Destekli) Bölümü, Bildiri Koleksiyonu [5]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |
Advanced Search

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Istanbul Commerce University || || OAI-PMH ||

Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu / İstanbul / TURKEY
If you find any errors in content, please contact: acikerisim@ticaret.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Ticaret: Istanbul Ticaret University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ticaret:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.