• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları
  • Sempozyum, Kongre ve Konferans Bildirileri
  • Yıl
  • İTÜY, 2017, Sempozyum, Kongre ve Konferans Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları
  • Sempozyum, Kongre ve Konferans Bildirileri
  • Yıl
  • İTÜY, 2017, Sempozyum, Kongre ve Konferans Bildiri Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye’deki haber kuruluşlarının sosyal medyayı kullanma pratiğine ilişkin bir değerlendirme

Thumbnail

View/Open

Makale (284.4Kb)

Date

2017

Author

Kıyan, Zafer
Törenli, Nurcan

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma, günümüz dijital ortamında sosyal medyanın Türkiye’deki haber kuruluşlarının üretim ve dağıtım pratiklerini nasıl değiştirdiği sorusuna yanıt aramaktadır. Çalışmada, söz konusu soruya yanıt bulmak üzere, gazete, televizyon, haber ajansı ve internet endüstrisinde faaliyet gösteren 12 haber kuruluşuyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. 10 görüşme yüz yüze, iki görüşme ise Skype üzerinden yapılmıştır. Tüm görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Görüşmelerin uzunlukları 30 ila 60 dakika arasında değişmektedir. Araştırma sonrasında, söz konusu görüşmeler deşifre edilip içerik analizine tutulmuştur. Sonuçlar, sosyal medyanın geleneksel gazetecilik üzerinde etkisinin sınırlı olduğunu açığa çıkarmıştır. Elde edilen sonuçlara dayanarak, profesyonel norm ve pratikler haberlerin üretim ve dağıtımında önemini korumaya devam ettiği ileri sürülebilir.
 
y seeks to answer the question of how social media are changing the structure of news organizations in Turkey by taking into the production and distribution of news in today’s digital media landscape. In this study, we conducted 12 semi-structured interviews with media professionals working for newspapers, television, news agencies and the web in Turkey. 10 of the interviews were done face-to-face, and two via Skype. All interviews were recorded. The length of the interviews ranged from 30 to 60 minutes. After the research, we have transcribed the interviews and analyzed using content analytic techniques. Findings has revealed that the impact of social media on traditional journalism practice is very limited. Professional norm and practices continue their importance in the production and distribution of news.
 

Source

1. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı

URI

https://hdl.handle.net/11467/1635

Collections

  • İTÜY, 2017, Sempozyum, Kongre ve Konferans Bildiri Koleksiyonu [55]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |
Advanced Search

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Istanbul Commerce University || || OAI-PMH ||

Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu / İstanbul / TURKEY
If you find any errors in content, please contact: acikerisim@ticaret.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Ticaret: Istanbul Ticaret University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ticaret:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.