Browsing İF, Uluslararası Ticaret (İngilizce Destekli) Bölümü, Makale Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-9 of 9
-
The Impact Of Zero Moment Of Truth On Consumer Buying Decision: An Exploratory Research In Turkey
(International Center of Social Sciences and Education Research, 2015)As a result of technological improvements, consumer purchase decision process deviates from its traditional behaviors. Considering the traditional consumer behavior, process of product purchase decision begins with being ... -
A comprehensive analysis of inter-relationships among overall service quality, trust, satisfaction and learner’s loyalty within the supportive vocational education and training
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016)It is seen that education institutes use many techniques to increase the quality of the services being provided. However, as competition in the education sector has been rising dramatically, it is hard to differentiate the ... -
Türkiye’de kadınları girişimciliğe yönelten faktörler, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017)Son yıllarda gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde çalışma hayatında ağırlıkları büyük ölçüde hissedilen kadınların, sahip oldukları yetenekleri kullanabilme, ekonomik bağımsızlık, esnek çalışma saatleri, kendi kendinin ... -
Social entrepreneurship as a tool for creating competitive advantage: a theoretical approach
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017)Social entrepreneurship has been subject to so many studies examining a field of study that covers a number of domains, including entrepreneurial studies, social innovation, and non-profit management in literature. This ... -
Retail technology: a challenge on shopper oriented perception
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017)Küreselleşmenin etkisi ile gittikçe gelişen perakende sektörü, teknoloji kullanımını entegre ettikleri uygulamalar ile yepyeni bir görünüme bürünmüştür. Değişen tüketici tercihleri sonucunda müşteri beklentilerini karşılamaya ... -
Dijital ekonomide teknoloji bağımlılığı ve çözüm önerileri
(Türkiye Yeşilay Cemiyeti, 2018)Bu çalışmada dünya genelinde hızla benimsenen yeni teknolojilerinin yol açtığı teknoloji bağımlılığı ele alınmıştır. Çalışmada teknoloji bağımlılığının, dijital ekosistemin üzerine kurulduğu dikkat ekonomisinin doğal bir ... -
Implications Of Blockchain Technology On Marketing
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018)Trust issue gradually becomes more of a concern in the 21st century business environment. Recent research sheds light on the erosion of trust to brands on a global basis. Traditionally, trusted third parties take place to ... -
Dijitalleşen dünyada tüketici davranışları açısından mobil teknoloji bağımlılığı: üniversite öğrencileri üzerine nitel bir araştırma
(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2018)Günümüzde teknolojik alandaki hızlı gelişmeler insanların yaşam biçimini köklü ve kalıcı biçimde değiştirmiştir. Söz konusu değişimin hem tüketici hem de işletme açısından birçok kolaylığı da beraberinde getirmiştir. ... -
Managerial Implications Of The Relationship Between Customer Care And Purchase Intention In Online Shopping
(Bursa Teknik Üniversitesi, 2019)This paper studies customer care as an important factor that affects the performance of B2C e-commerce websites. A survey was conducted to 464 Turkish B2C website customers. Analysis method of this study is partial least ...